מהו מצב סיעודי? כל מה שחשוב לדעת על ביטוח סיעודי

אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב סיעודי, אבל החיים מפתיעים וזה קורה,  ולעיתים גם לפני גיל הזקנה, בעקבות מחלה או תאונה. ביטוח סיעודי הוא ביטוח חשוב וקריטי שעשוי להבטיח רמת חיים נאותה לאדם שנמצא במצב סיעודי. 

מהו ביטוח סיעודי? 

אדם שמגיע למצב סיעודי, חייב בסיוע והשגחה מסביב לשעון, ולעיתים גם לטיפול שיקומי צמוד. לכל אלה, עלויות כספיות לא קטנות, בעוד שהמצב הסיעודי עלול להימשך גם שנים ארוכות. 

ביטוח סיעודי נועד לענות על הצרכים הכלכליים החדשים שנדרשים במשק הבית של אדם סיעודי, שאינו מסוגל עוד לתפקד בחיי היומיום ולדאוג לצרכיו באופן עצמאי, וזאת באמצעות תשלום חודשי קבוע שנועד לכיסוי ההוצאות בגין הטיפול הסיעודי.

תגמולי הביטוח הסיעודי ניתנים כגמלה חודשית דרך הגוף המבטח, בגובה שנקבע בפוליסה, גמלה זו מתווספת לגמלת הסיעוד מהמוסד לביטוח לאומי.

כיצד מוגדר מצב סיעודי? 

מצב סיעודי, בהגדרה לצורכי ביטוח, הוא מצב תפקודי ובריאותי ירוד, המקשה על ביצוע פעולות בסיסיות באופן עצמאי. הסיבה יכולה להיות גיל מתקדם, מחלה קשה, או תשישות נפש.

מצב סיעודי מפאת מחלה או גיל מתקדם, יאובחן במבחן תלות ADL, הבודק את תפקוד המבוטח בביצוע עצמאי של פעולות יומיומיות כמו לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ולהתנייד. 

כמו כן, קיים מצב סיעודי כתוצאה מתשישות נפש, דהיינו מחלות דמנציה כמו אלצהיימר, המתבטא גם בפגיעה קוגניטיבית, ירידה בכושר השיפוט, ירידה בזיכרון, חוסר התמצאות ועוד. מצב סיעודי הנובע מתשישות נפש יאובחן על ידי רופא פסיכוגריאטר מומחה.

מי צריך לרכוש ביטוח סיעודי? 

ביטוח סיעודי נחוץ לכל אדם בכל גיל. כדי לזכות במירב הזכויות בפוליסת ביטוח סיעודי, כדאי להצטרף אליו דווקא בגיל צעיר, בכפוף לבדיקת המצב הרפואי בזמן ההצטרפות. 

יש לזכור, שמצב סיעודי המחייב סיוע שוטף בחיי היומיום, עלול לפקוד כל אחד מאיתנו ועוד לפני גיל הזקנה, אם בשל מחלה קשה או בשל פציעה בתאונה. 

כאשר מצב כזה פוקד אדם בגיל העבודה, הפגיעה הכלכלית קשה עוד יותר, מאחר שבנוסף להוצאות החדשות על טיפול סיעודי, התאמת הבית ורכישת אביזרי עזר, יש גם פגיעה בתפקודו של המבוטח, המביאה לאובדן כושר עבודה ולחוסר יכולת לייצר הכנסות.

מי מספק ביטוח סיעודי? 

ביטוח סיעודי בישראל זמין למעשה לכל אזרח באמצעות המוסד לביטוח לאומי, בכפוף לחובה המוטלת עליו להפריש כספים לשם כך, במהלך כל שנות עבודתו. המוסד לביטוח לאומי מקנה גמלת סיעוד חודשית לכל אדם המוגדר סיעודי, באמצעות תשלום או מימון שעות סיעוד של מטפל. ביטוח סיעודי משווק במקביל על ידי כל קופות החולים ואף באופן פרטי, על ידי חברות הביטוח השונות.  

 

ביטוח סיעודי מטעם קופות חולים לעומת ביטוח סיעודי פרטי 

תנאי הזכאות לתגמולים בביטוח סיעודי, זהים בפוליסות של כל קופות החולים, לעומת זאת בביטוח סיעודי פרטי, המבוטח זכאי להתאים את תנאי הפוליסה לצרכיו והעדפותיו האישיים, כמו גם סכום הגמלה ומשך תקופה הגמלה. 

בנוסף, בביטוח סיעודי מטעם קופות החולים אין צבירת זכויות לעומת ביטוח סיעודי פרטי שבו גם אם אדם הפסיק לשלם את הפרמיה בגיל מסוים הוא עדיין עשוי להיות זכאי לזכויות במסגרת הפוליסה, בהתאם לזכויות, לתנאי הפוליסה ולוותק שצבר. 

טרם הצטיידתם בביטוח סיעודי? זה הזמן לברר פרטים על ביטוח סיעודי! התקשרו אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ללא תשלום 054-4940500 | 077-3014-893

תורים נוספים

שתפו אחרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
דילוג לתוכן