מהו ביטוח מחלות קשות וכיצד הוא יוכל לסייע לכם בעת הצורך?

מחלה קשה כרוכה בסבל פיזי ונפשי ואם לא די בכך, גם בהוצאות כספיות מרובות וירידה בכושר ההשתכרות. ביטוח מחלות קשות, נותן מענה מיידי לצרכים הכלכליים של החולה ומשפחתו. 

מחלה קשה, בעיקר כזו  שמשתקת את התפקוד, משפיעה על החולה והמשפחה כולה מכל בחינה, גם הכלכלית, לאור ההוצאות החדשות על טיפולים ותרופות, במקביל לירידה בהכנסות. כאן נכנס לתמונה ביטוח מחלות קשות. 

ביטוח מחלות קשות נועד לספק לאדם שלקה במחלה כמו: סרטן, מחלת לב, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד, פיצוי כספי חד פעמי בגובה שבחר, לצד פיצוי חלקי באירועים רפואיים מורכבים. 


מה הקשר בין ביטוח מחלות קשות לביטוחי בריאות אחרים? 

בשונה מביטוחי בריאות או סיעוד אחרים, בהם מחושב הפיצוי על פי ההוצאות הרפואיות או אחוזי הנכות של החולה, בביטוח מחלות קשות, סכום הפיצוי אינו תלוי במדדים אלה ונקבע מראש על ידי המבוטח בעת החתימה על הפוליסה. 

כדי לקבל את הפיצוי, החולה אינו נדרש להוכיח מהו גובה הוצאותיו ומהם השינויים במצבו הרפואי, לא צריך להתקזז מול ביטוחים אחרים ואינו מחויב בהשתתפות עצמית. 

הפיצוי הכספי יכול לשמש את המבוטח לכל הוצאה, גם אם אינה מכוסה בביטוחי הבריאות, מטיפולים רפואיים ותרופות שלא בסל ועד להתאמת הבית למוגבלות ותשלום למטפלים.  

כאמור, הפיצוי במסגרת ביטוח מחלות קשות, נקבע מבעוד מועד בפוליסה, זאת בניגוד לביטוח אובדן כושר עבודה והכנסה, שהפיצוי בו מחושב ביחס לשכרו של המבוטח, מה שלא תמיד מחפה על הפער בין הוצאות החולה לגובה הכנסתו. 


ביטוח מחלות לסרטן בלבד

ניתן לקנות כיסוי למחלת הסרטן בלבד, כמובן שכיסוי זה יהיה בפרמיה יותר זולה מכיסוי מחלות קשות שמכסה מעל 40 מחלות.

מה צריך לבדוק בפוליסת ביטוח מחלות קשות? 

הכיסויים שמציעות פוליסות שונות של ביטוח נגד מחלות, משתנים בין חברות הביטוח השונות וחשוב לערוך סקר שוק ולבחור בהצעה הטובה ביותר.

יש לבדוק מה כוללת הפוליסה, מה המגבלות הקיימות בה, מהם החריגים בפוליסה ומהן המחלות והמצבים הרפואיים הנכללים ברשימה, תוך התייחסות לאלה שאתם נמצאים בקבוצת סיכון ללקות בהן.

כדאי לוודא שתקופת האכשרה (הוותק שיש לצבור לצורך הזכאות בפוליסה), קצרה ככל האפשר ושהעלייה בגיל לא מביאה לעלייה בפרמיה ולירידה בסכומי הפיצוי. 

 

הצהרת בריאות

לפני החתימה על פוליסת ביטוח מחלות קשות, המבוטח מתבקש למלא הצהרת בריאות. חשוב מאוד לדייק בפרטים בעת מילוי השאלון בכל הנוגע למצב הרפואי העכשווי ולהיסטוריה הרפואית של המבוטח ומשפחתו. 

במידה והמבוטח סובל מבעיה רפואית כלשהי, הפוליסה תעבור להליך חיתום רפואי, בהתאם לתוצאות, יקבע החתם הרפואי מטעם חברת הביטוח, האם להחיל תנאים, החרגות וסייגים בפוליסה ומה גובה הפרמיה שהמבוטח יידרש לשלם. 

זכרו, העלמת מידע רפואי או אי דיוק בפרטים, עלולים להוביל את חברת הביטוח לסרב לשלם את הפיצוי בבוא העת, גם אם שילמתם את הפרמיה במשך שנים.

תורים נוספים

שתפו אחרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
דילוג לתוכן