ביטוח חיים פרטי ריסק: למה הוא כל כך חשוב?

בשונה ממוצרי ביטוח אחרים, בביטוח חיים ריסק לא המבוטח מקבל את הפיצוי הכספי, אלא שאריו, לאחר מותו. מדוע חשוב לציין מוטבים בפוליסה ואיך תחשבו את גובה הפיצוי במסגרת ביטוח ריסק? כל התשובות בהמשך! הישארו איתנו!

רכישת פוליסת ביטוח חיים,  נועדה לדאוג לקיום כלכלי של מי שהמבוטח מותיר אחרי מותו. ביטוח חיים פרטי נקרא גם ביטוח "ריסק" (סיכון), מאחר שהמבוטח מסתכן בכך שאם לא ילך לעולמו לפני תום תקופת הפוליסה, לא יקבל את כספו, אם אין בה מרכיב של חסכון.

ביטוח ריסק מיועד למעשה להבטיח, שבמקרה של מוות בטרם עת של המפרנס העיקרי במשפחה, יקבלו בני משפחתו התלויים בו כלכלית, פיצוי כספי שנקבע מראש, בתשלום חד פעמי.

עלות הפרמיה של ביטוח ריסק, הולכת וגודלת בכל שנה עקב עליית גיל המבוטח, אך כיום ניתן למצוא ביטוחי חיים עם פרמיה המשתנה אחת לכמה שנים. כשהמבוטח מגיע לגיל שנקבע מראש, ייפסק הכיסוי הביטוחי במקרה פטירה. 

חשוב לציין, שניתן לרכוש יותר מפוליסה אחת של ביטוח חיים פרטי ולהבטיח פיצוי למוטבים מכמה מקורות. 

מה צריך לקחת בחשבון בעת רכישת ביטוח חיים פרטי? 

ברכישת פוליסת ביטוח חיים, חשוב לברר מהו אורך תקופת הביטוח, מהו הרצף הביטוחי המובטח ומהו גובה הפיצוי במקרי מוות.  

המבוטח מצידו, צריך למלא הצהרת בריאות ולעבור הליך חיתום רפואי. הסתרת מידע רפואי במרמה, מוגדרת בעולם הביטוח "כחוסר תום לב" ועלולה לפטור את חברת הביטוח מתשלום דמי הפיצויים. חברת הביטוח פטורה מתשלום פיצוי, גם אם המבוטח התאבד במהלך השנה הראשונה לרכישת הפוליסה. 

בהחלטה על גובה הפיצוי, המבוטח צריך לקחת בחשבון את יכולתו הכלכלית לעמוד בתשלום הפרמיות, את תרומתו לפרנסת המשפחה ואת צרכיה העתידיים, אם ילך לעולמו. מדי כמה שנים, כדאי לבחון את גובה הפיצוי ולעדכן בהתאם למצב הפיננסי. 

מה משפיע על עלות ביטוח ריסק? 

גובה הפרמיה בביטוח חיים מושפע מגורמים כמו גיל המבוטח, מצבו הבריאותי, המגדר, הרגלי חיים כמו עישון והשמנת יתר, עיסוק בספורט אתגרי ועוד. רכישת הרחבות למקרי מחלה ואובדן כושר עבודה, תגדיל את העלות.

רוב ביטוחי הריסק מסתיימים בגיל 75, אך ניתן להמשיך את תקופת הביטוח לגיל מאוחר יותר, כל עוד יש בני משפחה שתלויים כלכלית במבוטח.

 

המוטבים בביטוח ריסק

כשעורכים פוליסת ביטוח ריסק, מומלץ לציין בה את שמות המוטבים ולא להסתפק בהגדרה הכללית "היורשים החוקיים", כשאת רשימת המוטבים, ניתן לעדכן בהמשך לפי הצורך.

כאשר מפורטים שמות המוטבים, הליך קבלת הפיצוי קצר וכולל העברת צילומי תעודות הזהות של המוטבים ותעודת הפטירה, לחברת הביטוח. 

במקרים בהם אין פירוט מוטבים, היורשים יאלצו להמתין חודשים ארוכים, עד לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה.

תורים נוספים

שתפו אחרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
דילוג לתוכן