איך תוכלו לבחור ביטוח פנסיוני? כך תעשו את זה נכון!

לא לשווא נחשבת הבחירה בקרן הפנסיה, למהלך כלכלי חשוב בחיים. מאחר שביטוח פנסיוני כולל מוצרים שונים כגון: ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות פנסיה, חשוב לדעת לבחור נכון. אז מהו ביטוח פנסיוני? ואילו סוגי ביטוחים פנסיונים קיימים? כל התשובות בכתבה הבאה!  

ביטוח פנסיוני נועד להבטיח לנו את הקיום הכלכלי, בתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, פירוש הדבר שלהחלטה שאנחנו מקבלים היום, תהיה השפעה מכרעת על רמת החיים שלנו בגיל המבוגר.

כידוע תוחלת החיים בעולם המערבי עולה בהדרגה, ולכן צפויות לכל אחד מאיתנו שנות חיים רבות לאחר גיל הפרישה, מכאן שחשוב לבצע בחירה מושכלת.

סוגים של ביטוח פנסיוני

ביטוח לפנסיה נחלק לכמה סוגים וכיום ההחלטה על בחירת מסלול הפקדת כספי התגמולים, נתונה בידי העובד ולא בידי המעביד, כמו בעבר.

  • קרן פנסיה – תוכנית חסכון ארוכת טווח לפרישה, אובדן כושר עבודה ופטירה, המבוססת על ערבות הדדית בין מבוטחי הקרן. זכויות העמיתים אינן קבועות ומשתנות בהתאם לביצועי הקרן.
  • ביטוח מנהלים – ביטוח הכולל מרכיבי ריסק וחיסכון, המיועד לעובדים ומבטיח פיצוי לשארים במקרה פטירה בנוסף לתשלום בזמן הפרישה ויכול לכלול מרכיב של אובדן כושר עבודה. זכויות המבוטח  בביטוח מנהלים, מעוגנות בחוזה ויש ודאות גבוהה יחסית, לגבי סכומי הפיצוי.
  • קופת גמל לתגמולים – תוכניות חיסכון ארוכות טווח, לתשלום (בסכום חד פעמי או קצבה חודשית) לאחר הפרישה מהעבודה, שאינן כוללות כיסוי למוות או אובדן כושר עבודה. 
  • פנסיה תקציבית – תוכנית ותיקה שכיום יש לה מצטרפים חדשים, שבה התשלומים למבוטחים נלקחים מהתקציב השוטף של הגוף בו הועסק הגמלאי המבוטח.

איך בוחרים ביטוח פנסיוני? 

בעקבות הרפורמות בשוק ההון, קיים כיום היצע רחב של קרנות פנסיה וחשוב לבחור בקרן המתאימה לכם ספציפית, מבחינת המצב המשפחתי, הגיל, רמת השכר והצרכים.

לפני שבוחרים ביטוח פנסיוני, יש לברר מה היקף הכיסוי הביטוחי שהוא מציע, מהי ההכנסה שתידרש לכם בגיל הפרישה והאם יש בידיכם מוצרי ביטוח נוספים, כמו ביטוח חיים או  קופת גמל.

חשוב בבחירת קרן פנסיה, לוודא גם את אמינותם של מנהלי הקרן, את המוניטין המקצועי שלהם ותפקודם, שיבטיחו לקרן תשואות גבוהות יחסית לסיכונים, כדי שבבוא יום הפרישה, הסכום שיעמוד לרשות העמיתים יהיה גבוה יותר.

כדי לבחור בקרן המתאימה לכם ביותר, יש לבדוק גם מהו הרכב ההשקעות של הקרן בארץ ובחו"ל, כמה מהנכסים מושקעים במניות, כיצד מפוזרים הנכסים ובאיזה ענפים מושקעים כספי הקרן.

כדאי במקביל, לבדוק את השירות הניתן לעמיתי הקרן מבחינת מתן מידע ומענה לשאלות, ובמקרי הגשת תביעה ומשיכות כספים.

 

עדכון תקופתי של הביטוח לפנסיה

את הביטוח הפנסיוני חשוב לבדוק ולעדכן אחת לכמה זמן, בעיקר אם חלים שינויים בנסיבות החיים כמו המצב המשפחתי, מקום העבודה, רמת השכר וכדומה. שינויים כאלה ואחרים עשויים להשפיע על בחירת המסלול הביטוחי בקרן וניתן לעבור בין מסלולים, בהתאם לתקנון של הקרן.

מעוניינים לשמוע עוד פרטים על ביטוח פנסיוני?  או לבדוק את הביטוח הפנסיוני הקיים ברשותכם? התקשרו אלינו עוד היום לקבלת פרטים ללא התחייבות

 077-3014893 | 054-4940500

תורים נוספים

שתפו אחרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
דילוג לתוכן